Klik voor meer informatie over de betreffende categorie | |
01. Over MHC HOCO | Aantal vragen: 5 |
02. Lidmaatschap | Aantal vragen: 5 |
03. Contributies | Aantal vragen: 4 |
04. HOCO huisregels | Aantal vragen: 5 |
05. Tenue en hockeyuitrusting | Aantal vragen: 3 |
06. Ledenadministratie | Aantal vragen: 2 |
07. Communicatie met leden | Aantal vragen: 5 |
08. Website / LISA | Aantal vragen: 2 |
09. Communicatie extern | Aantal vragen: 2 |
10. Bestuur en commissies | Aantal vragen: 2 |
11. Vrijwilligers | Aantal vragen: 2 |
15. Teamindelingen | Aantal vragen: 1 |
16. Coaching jeugdteams | Aantal vragen: 1 |
18. Trainen | Aantal vragen: 5 |
20. Wedstrijd-info | Aantal vragen: 5 |
21. Digitale wedstrijdformulier (DWF) | Aantal vragen: 4 |
22. Spelregels | Aantal vragen: 2 |
23. Fluiten van wedstrijden | Aantal vragen: 5 |
24. Afgelastingen | Aantal vragen: 2 |
25. Keepersmaterialen | Aantal vragen: 1 |
26. Ladies Night | Aantal vragen: 1 |
27. Trimhockey | Aantal vragen: 2 |
28. Zaalhockey | Aantal vragen: 6 |
30. Oud leden | Aantal vragen: 1 |
40. Clubhuis & Bar | Aantal vragen: 3 |
41. Gevonden voorwerpen | Aantal vragen: 1 |
60. Medische commissie | Aantal vragen: 7 |
61. Verzekeringen | Aantal vragen: 1 |
70. Sponsoring | Aantal vragen: 2 |
90. Algemene Hockey-info en geschiedenis | Aantal vragen: 2 |
95. Links | Aantal vragen: 8 |
99. Disclaimer | Aantal vragen: 1 |
Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected] |
10. Bestuur en commissies |
01. Bestuur |
HOCO kent een bestuur met vele commissies. Ons motto is: voor elkaar en met elkaar. Alle bestuursleden hebben hun eigen "portefeuille" en zijn hiervoor zelf primair verantwoordelijk. Het bestuur stelt zich tot doel om die voorwaarden te creeren op basis waarvan leden en gasten van HOCO op een plezierige en sportieve wijze de hockeysport kunnen beoefenen. Zij stimuleert daarbij zowel het op prestatie gerichte hockey als het hockey dat wordt beoefend vanuit een sociaal en recreatief oogpunt. Het bestuur stuurt een groot aantal commissies aan van enthousiaste vrijwilligers en is verantwoordelijk voor alle zaken binnen HOCO die direct of indirect te maken hebben met het handhaven van sportiviteit, veiligheid, fatsoen, normen, waarden en goede smaak. Hockeyen moeten de leden zelf doen! Het HOCO-bestuur 2013-2014 bestaat uit de volgende personen: Voorzitter: Ron Zwart
Secretaris: Marie-Claire Horden Penningmeester: Niels van de Wiel Commissaris Hockey Zaken: Louk Beerens Commissaris Facilitaire Zaken: Maarten Gijsberti Hodenpijl
|
02. Commissies |
Onderstaand een opsomming van de commissies die binnen HOCO actief zijn om alle operationele zaken in goede banen te leiden en hun werkterrein.
Communicatiecommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Marie-Claire Horden)
De communicatiecommissie verzorgt namens en in overleg met bestuur en commissies de communicatie binnen en buiten de vereniging. Het doel daarbij is te zorgen voor een open communicatie, doelgroep gericht, op de juiste manier gedoseerd. De werkwijze van deze commissie wordt vastgelegd in een communicatieplan.
De communicatie commissie bestaat uit:
- Daan Ebeling Koning (voorzitter)
- Saskia van Dijk
- Marion de Hair
- Anita Smits
- Frederique van de Wouw
Miniorencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens) De miniorencommissie houdt zich bezig met alles wat de miniorenteams betreft. Dit varieert van het maken van de teamindelingen, het aanstellen van coaches en teambegeleiders en het plannen van de wedstrijden van de miniorenteams. Op zaterdagochtend zorgt de miniorencommissie voor het operationele ' reilen en zeilen' rondom de wedstrijden middels invulling van de wedstrijdleiding. De miniorencommissie verzorgt ter afsluiting van het seizoen de minislotdag. De miniorencommissie bestaat uit:
- Anne-Lieke Joosten (voorzitter)
- Tara Planken
- Pien Beerens (tevens wedstrijdsecretariaat minioren)
- Fleur Gijsberti Hodenpijl
- Iliya de Hoogh
Juniorencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens) De juniorencommissie houdt zich bezig met alles wat de juniorenteams betreft. Ook hier zijn het maken van de teamindelingen en het organiseren en plannen van oefen- en competitiewedstrijden belangrijke werkzaamheden. De juniorencommissie bestaat uit lijncoördinatieteams. Voor de meisjes is er per leeftijdsgroep een apart team. Voor de jongens geldt dat alle junioren teams onder 1 lijncoördintatieteam vallen. De lijncoördinatieteams zijn samengesteld uit 3 commissieleden, waarvan 1 verantwoordelijk is voor de traininingen. Deze commissieleden dragen zorg voor de uitvoering van het technische beleid binnen HOCO. Zij zijn verantwoordelijk voor de organisatie en verzorging van de trainingen (ook in nauw overleg met minioren- en seniorencommissie), stellen trainers aan en zorgen voor een trainingsprogramma.
Verder dragen zij zorg voor de invulling van trainer-coaches voor de eerste seniorenteams en eventueel de eerste juniorenteams. Met deze coaches heeft het commissielid regelmatig overleg.
De juniorencommissie bestaat uit:
Lijncoördinatie team Jongens A tot en met D:
- Wim Groot
- Cantor Verhoeven
- Ron Borremans
- Sander Borremans
- Pommeline van der Kolk
Lijncoördinatie team Meisjes A:
- Natascha Goezinne
- Vacature
- Rudy Kaïn
Lijncoördinatie team Meisjes B:
- Noortje van Meel
- Rob van Gemert
- Alexander van der Kolk
Lijncoördinatie team Meisjes C:
- Erica Friedrich
- Katja Hartman
- Marieke Vissers
- Janneke Hesselmans
Lijncoördinatie team Meisjes D:
- Mariolijn van der Palen
- John Verhoeven
- Jochem Borremans
Voorzitters juniorencommissie:
- Erica Friedrich
- John Verhoeven
Seniorencommissie (verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens) Ook voor de seniorencommissie geldt dat teamindelingen en de organisatie rondom de oefen- en competitiewedstrijden belangrijke taken zijn. De seniorencommissie is tevens de intermediair tussen de seniorleden en het bestuur. De seniorencommissie bestaat uit:
- Madelon Knape (voorzitter a.i.)
- Evelien Lemmens/Anouk Paans
- Floor Hendrickx
- Louk Beerens
- vacature Heren 2
- vacature Heren 3
- Patrick Joosten
Wedstrijd- en Arbitragecommissie (verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens) De wedstrijdsecretarissen hebben een centrale rol binnen HOCO waar het gaat om de coördinatie en planning van competitiewedstrijden. De wedstrijdsecretarissen plannen de thuiswedstrijden en zorgen ervoor dat de aanvangstijden (geautomatiseerd) bij de bezoekende verenigingen bekend worden. De wedstrijdsecretarissen zijn daarnaast verantwoordelijk voor het doorgeven van wedstrijduitslagen en het opsturen van de wedstrijdformulieren. In samenspraak met minioren-, junioren- en seniorencommissie plannen zij ook de wedstrijdleiding. Arbitrage houdt zich bezig met de volgende aangelegenheden: Opleiding De commissie neemt een- of tweemaal per seizoen het initiatief om een scheidsrechterscursus te verzorgen. Aankondiging en werving van deelnemers gebeurt via de website en middels persoonlijke uitnodiging. De cursussen worden gegeven door een afgevaardigde van de KNHB. Na vier cursusavonden vindt het examen plaats. Aanwijzing Voor competitiewedstrijden wijst de arbitragecommissie scheidsrechters aan en plaatst de namen op de website. Iedere individuele scheidsrechter krijgt een e-mail om de aanwijzing persoonlijk kenbaar te maken. De commissie stelt alles in het werk om de wedstrijden op een goed niveau gefloten te krijgen en het 'niet-opdagen' tot een minimum te beperken. Begeleiding Scheidsrechters kunnen altijd terugvallen op de commissie met vragen aangaande het fluiten. De commissie heeft recente spelregelboekjes en andere documentatie ter beschikking waarmee de scheidsrechter zijn niveau zelf kan verbeteren. Daarnaast is de commissie tijdens de competitie-zaterdagen aanwezig om de scheidsrechters "in het veld" te coachen en te begeleiden. Administratie De commissie houdt een administratie bij van alle houders van een scheidsrechterskaart binnen de vereniging en hun nummers. De commissie bestaat uit:
- Rachel Tiebosch (wedstrijdsecretariaat senioren en junioren)
- Pien Beerens (wedstrijdsecretariaat minioren)
- Joost van der Kolk (arbitrage)
Materialencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Maarten Gijsberti Hodenpijl) De materialencommissie is verantwoordelijk voor alle keepers- en trainingsmaterialen. De materialencommissie bestaat uit:
- Ruud Santegoets
- Paul Santegoets
Zaalhockeycommissie (verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens) De zaalhockeycommissie draagt zorg voor alle zaken die gerelateerd zijn aan het zaalhockey. Dit varieert van het huren van de zalen tot het maken van het wedstrijd- en trainingsschema, zaalwacht etcetera. De zaalhockeycommissie bestaat uit:
- Nicole van der Kolk
- Ruud Santegoets
- Joost van der Kolk
- Jasper van Ginneken
- Rachel Tiebosch
Bar- en clubhuiscommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Maarten Gijsbereti Hodenpijl) Binnen de verantwoordelijkheid van deze commissie valt alles dat te maken heeft met het clubhuis en de bar. Inkoop, barbezetting, schoonmaak en onderhoud zijn de vier belangrijkste werkgebieden. Accommodatiecommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Maarten Gijsberti Hodenpijl)
De accommodatiecommissie houdt zich bezig met het 'buitengebeuren' zoals de velden en alles wat daar bij komt kijken. De accomodatiecommissie bestaat uit:
- Joop Stok
Medische commissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Marie-Claire Horden) De medische commissie zorgt oor het medisch beleid binnen de vereniging. Zij zorgen voor een vertrouwenspersoon waar bij leden terrecht kunnen. Daarnaast zorgen zijn voor de praktische invulling zoals het organiseren van hapdagen, het bijvullen van de EHBO-voorzieningen. De medische commissie bestaat uit:
- Paul Scheijmans (voorzitter)
- Jesca Smulders (vertrouwenspersoon)
- Erik van Dijk
- Carlijn Villevoye
Sponsorcommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Niels van de Wiel) De sponsorcommissie draagt zorg voor de werving van sponsoren, businessclub-leden en leden van de club van 100. Daarnaast organiseert de sponsorcommissie regelmatig bijeenkomsten voor sponsoren en businessclub-leden. De sponsorcommissie bestaat uit:
- Andre Kivits (voorzitter)
- Claus Russ
- Ralph Kreijveld
- Paul ter Wolbeek
Financiële commissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Niels van de Wiel)
De financiële commissie draagt zorg voor de financiële planning van de vereniging. Verder behoren het aanvragen van subsidies en alle fiscale aangelegenheden tot de taken van deze commissie.
De financiële commissie bestaat uit:
- Claus Russ
- Paul ter Wolbeek
- Maarten Bressers
|