Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 01. Over MHC HOCO  Aantal vragen: 5
 02. Lidmaatschap  Aantal vragen: 5
 03. Contributies  Aantal vragen: 4
 04. HOCO huisregels  Aantal vragen: 5
 05. Tenue en hockeyuitrusting  Aantal vragen: 3
 06. Ledenadministratie  Aantal vragen: 2
 07. Communicatie met leden  Aantal vragen: 5
 08. Website / LISA  Aantal vragen: 2
 09. Communicatie extern  Aantal vragen: 2
 10. Bestuur en commissies  Aantal vragen: 2
 11. Vrijwilligers  Aantal vragen: 2
 15. Teamindelingen  Aantal vragen: 1
 16. Coaching jeugdteams  Aantal vragen: 1
 18. Trainen  Aantal vragen: 5
 20. Wedstrijd-info  Aantal vragen: 5
 21. Digitale wedstrijdformulier (DWF)  Aantal vragen: 4
 22. Spelregels  Aantal vragen: 2
 23. Fluiten van wedstrijden  Aantal vragen: 5
 24. Afgelastingen  Aantal vragen: 2
 25. Keepersmaterialen  Aantal vragen: 1
 26. Ladies Night  Aantal vragen: 1
 27. Trimhockey  Aantal vragen: 2
 28. Zaalhockey  Aantal vragen: 6
 30. Oud leden  Aantal vragen: 1
 40. Clubhuis & Bar  Aantal vragen: 3
 41. Gevonden voorwerpen  Aantal vragen: 1
 60. Medische commissie  Aantal vragen: 7
 61. Verzekeringen  Aantal vragen: 1
 70. Sponsoring  Aantal vragen: 2
 90. Algemene Hockey-info en geschiedenis  Aantal vragen: 2
 95. Links  Aantal vragen: 8
 99. Disclaimer  Aantal vragen: 1

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

08. Website / LISA
01. Wat is LISA? 
LISA (Leden Informatie Systeem en Administratie) is het nieuwe ledenadministratie-pakket dat medio 2008 door HOCO in gebruik is genomen.

De reden voor de overstap naar dit pakket is tweeledig: allereerst heeft de KNHB alle hockeyverenigingen de verplichting opgelegd om met een NOC/KNHB gecertificeerd ledenadministratie-pakket te gaan werken. LISA is zo'n pakket en bovendien bij bijna 200 hockeyverenigingen in Nederland in gebruik. Daarnaast kent LISA de mogelijkheid om een zeer informatieve website aan de ledenadministratie te koppelen met uitgebreide informatie- en communicatiemogelijkheden.
 
02. Helpdesk / FAQ 
Onderstaand de meestvoorkomende vragen over het gebruik en mogelijkheden van LISA en/of de website.

Wachtwoord kwijt, vergeten of het werkt niet?
Wanneer je een verkeerd wachtwoord intikt, volgt er boven in je beeldscherm een mededeling. Probeer het svp nogmaals voordat je HOCO een e-mail stuurt. Zorg ervoor dat je je wachtwoord ergens veilig bewaart en let op het gebruik van hoofd- en kleine letters.
Lukt het na 2x nog niet, klik dan op "wachtwoord vergeten" en binnen enkele seconden wordt je wachtwoord naar je e-mailadres gestuurd.
Het is dus heel belangrijk dat de juiste e-mailadressen van onze leden in het systeem zijn opgenomen.

Ik heb een moeilijk wachtwoord gekregen, kan ik dat veranderen?
Ja, dat kan. Je kunt zelf je wachtwoord veranderen nadat je met je lidnummer en het door HOCO opgegeven wachtwoord bent ingelogd.
Op je persoonlijke scherm klik je in de linkerkolom bij het menu op "instellingen". Daar kun je je wachtwoord wijzigen. Zorg ervoor dat je ook je e-mailadres invult en dat je je nieuwe wachtwoord op een veilige plaats bewaart.
Indien er geen e-mailadres bij HOCO bekend is, stuur dan een e-mailbericht naar [email protected] met je e-mailadres en lidnummer met het verzoek om toezending van je wachtwoord. Dit bericht moet handmatig worden verwerkt, dus dat duurt langer.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Om voor de eerste keer in te kunnen loggen ontvangen alle leden van de vereniging een lidnummer en wachtwoord. Nadat je bent ingelogd in het persoonlijke gedeelte van de HOCO-website, bestaat de mogelijkheid je wachtwoord te veranderen.
Let op: het lidnummer kan niet veranderd worden! Dit blijf je altijd gebruiken.

Wijzigen wachtwoord:
  • log in met je lidnummer en wachtwoord
  • ga naar 'instellingen' en vervolgens 'wachtwoord wijzigen'
  • typ bij 'nieuw wachtwoord' je nieuwe wachtwoord
  • typ bij 'nieuw wachtwoord nogmaals' je nieuwe wachtwoord voor de tweede keer
Waar kan ik mijn e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer wijzigen?
Het is enorm belangrijk dat de juiste e-mailadressen in het systeem staan. Vrijwel alle (persoonlijke) communicatie binnen HOCO verloopt via e-mail of SMS (in spoedgevallen).
Deze gegevens kun je eenvoudig zelf wijzigen:
  • Log in met je lidnummer en wachtwoord.
  • Op je persoonlijke scherm klik je in de linkerkolom bij het menu op "instellingen".
  • Daar krijg je je profiel-instellingen en je gegevens m.b.t. e-mail en mobiele telefoonnummer te zien.
  • Nu kun je de goede e-mailadressen invoeren (e-mailadres 1 is je eigen e-mailadres en e-mailadres 2 is dat van je ouders of degene die binnen jullie gezin ook op de hoogte wil zijn van het HOCO-nieuws).
  • Vervolgens klik je op 'wijzigen' en de gegevens zijn aangepast.
Ik ben op zoek naar een e-mailadres of telefoonnummer van een ander lid, coach of trainer.
Als je ingelogd bent, dan kun je op verschillende manieren achter een e-mailadres of telefoonnummer komen van een willekeurig lid.
  • typ in de linkerkolom bij 'zoek' de achternaam van de persoon naar wie je op zoek bent (minimaal 3 karakters)
  • klik op 'zoek'
Als je weet in welk team het HOCO-lid speelt, maar niet precies weet hoe de naam is of wordt geschreven, kun je als volgt zoeken (ook weer als je ingelogd bent):
  • klik in de linkerkolom op 'overige teams'
  • selecteer de categorie waartoe het gezochte team behoort
  • selecteer het team
  • als je de naam nu ziet, typ je in de linkerkolom de achternaam van het gezochte HOCO-lid
  • klik op 'zoek'
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Bij een verhuizing of een onjuiste danwel incomplete vermelding van je adresgegevens, dient de ledenadministratie geinformeerd te worden. Je kunt deze gegevens niet zelf wijzigen. Stuur een mailbericht met de oude en nieuwe (adres)gegevens naar [email protected] en e.e.a. wordt aangepast.

Ik ben trainer of coach bij HOCO en geen lid, maar ik wil graag in kunnen loggen, kan dat?
Ja, dat kan. Ga in het linkermenu naar "lid worden", vul vervolgens het hele aanmeldingsformulier in (ook de bankgegevens) en geef in het opmerkingen-deel aan dat je actief bent als coach of trainer (svp ook het team vermelden).
De twee e-mailberichten die daarna (automatisch) naar je worden gestuurd, kun je negeren.

Wat staat er onder het menu "Hockey..."?
Onder dit menu vallen alle relevante zaken die met het hockeyen te maken hebben: trainingsschema, wedstrijdschema's, competitiestanden, verslagen, routes naar andere clubs etc.

Waar vind ik nieuws en andere informatie?
Zowel onder de menukeuze "Nieuws" als "Mededelingen" zijn nieuwsberichten te vinden. In het rechtermenu "Mededelingen" is bovendien een verdeling per nieuwscategorie gemaakt en per categorie aan te klikken.
Achter de menukeuze "Informatie" is heel veel informatie te vinden over HOCO en het HOCO-lidmaatschap.

Hoe zet ik een wedstrijdverslag op de site?
Een wedstrijdverslag kun je zelf op de site zetten door het volgende te doen:
  • Log in met je lidnummer en wachtwoord
  • Selecteer je eigen team (onder "hockey...")
  • Scroll naar "Uitslagen"
  • Selecteer '[invoer]' bij de wedstrijd waar je een verslag van wilt maken
  • Tik je verslag in
  • Selecteer '[verwerken]' als je klaar bent
en je verslag staat op de site. Zo gepiept en leuk voor andere leden om te lezen.

Welk mobiele nummer geef ik op?
Bij de jongste jeugd (minioren) moet hier het mobiele telefoonnummer staan van degene die de hockeyzaken voor het kind 'regelt'.
Ook voor de (jongere) junioren is het raadzaam om het mobiele telefoonnummer van een van de ouders op te geven.

Mijn ouders willen ook mijn wedstrijdschema kunnen zien en mijn HOCO-mail ontvangen. Kan dat?
Ja, natuurlijk kan dat. Als ze zelf lid zijn van HOCO, kunnen ze met hun eigen lidnummer en wachtwoord inloggen en als ze "overige teams" aanklikken in het linkermenu, kunnen ze daar de teams kiezen waarvan ze de schema's direct willen zien.
Het hele wedstrijdschema van alle teams is overigens te zien bij "wedstrijdschema overige teams".
Als je ouders geen lid zijn van HOCO dan moeten ze met jouw lidnummer en wachtwoord inloggen om je schema te zien.

Als je ouders ook de HOCO-mails die voor jou bestemd zijn op hun eigen e-mailadres willen ontvangen, kun je dit bij "instellingen" - "gegevens wijzigen" invullen (e-mailadres 2).
Bij e-mailadres 1 zet je je eigen e-mailadres of het e-mailadres waar het meest gebruik van wordt gemaakt. Hier kan slechts 1 e-mailadres worden ingevuld.
Bij e-mailadres 2 kun je meerdere e-mailadressen neerzetten (let op: met een punt-komma teken en een spatie [; ] tussen de e-mailadressen), dus bijvoorbeeld: [email protected]; [email protected]

Mijn profiel: hoe werkt dat en kan een ander dit aanpassen?
Je profiel is alleen toegankelijk voor jezelf en -als het openbaar gemaakt wordt- voor ingelogde HOCO-leden. Daarvoor moet je wel eerst je profiel aanmaken/ wijzigen.
Je kunt ook foto's in je profiel zetten. Om je geuploade foto('s) openbaar te krijgen moet je wel iets in je (tekst)profiel zetten. Deze tekst moet tenminste 10 tekens zijn, een smiley alleen is niet voldoende! Vertel dus iets over jezelf, dat is wel zo leuk.
Om je foto zichtbaar te maken voor anderen klik je bij "instellingen" bij vraag 1 en vraag 3 op [ja].
Klik vervolgens op [OK]. Bij de volgende keer inloggen zijn je gegevens aangepast.

Is mijn profiel openbaar?
Als je het leuk vindt dat andere leden weten wie je bent en je wat over jezelf wilt vertellen, dan kun je je profiel openbaar maken voor de ingelogde HOCO-leden.
Dit gaat als volgt:
Ga naar "instellingen" in het linkermenu. Klik bij vraag 1 en 3 op [ja] en vervolgens op [OK]. Als je bij vraag 2 ook [ja] hebt staan, dan krijg je een e-mail als er iemand reageert op je profiel. Dan moet je natuurlijk wel je e-mailadres hebben ingevuld.

Ik wil graag mijn verjaardag openbaar maken, maar mijn geboortedatum staat niet in mijn profiel of klopt niet. Kan ik dat zelf veranderen?
Nee, dat kan niet. Je kunt alleen je e-mailadres(sen), wachtwoord en mobiele telefoonnummers wijzigen.
Bij het overzetten van de gegevens uit de oude ledenadministratie naar de nieuwe, zijn sommige geboortedata precies verkeerd-om in het systeem terechtgekomen. Dus opeens is iemand op 5 juni (05-06) jarig in plaats van op 6 mei (06-05). Als dit het geval is, geef dan svp de juiste geboortedatum per e-mail door ([email protected]).

Weet iedereen wanneer ik jarig ben?
Dan kan en wie weet krijg je op je verjaardag felicitaties van je clubgenoten in je mailbox! Het openbaar maken van je verjaardag doe je door vraag 4 bij "instellingen" op [ja] te zetten.

Waarom is de 'Locator' zo handig?
De Locator is bedoeld om te kijken of er leden bij jou in de buurt wonen. Als die leden bij hun instellingen de Locator-optie op [ja] hebben staan, dan kan je zien wanneer zij moeten trainen. Handig voor het meerijden of meefietsen. Het e-mailadres van de buurtbewoner is dan ook zichtbaar.
Zie ook de toelichting in het linkermenu "Locator".

Invullen rijschema per team
De coaches kunnen zelf het rijschema publiceren voor hun eigen team.

Dit gaat heel eenvoudig:
  • log in op de HOCO-website met lidnummer en wachtwoord
  • klik op 'rijschema'
  • je ziet nu het wedstrijdenoverzicht
  • per wedstrijdregel klik je op 'rijschema'
  • selecteer de namen waarvan de ouders moeten rijden
  • de geselecteerde namen verschijnen in beeld
  • wil je een naam verwijderen, klik dan op het rode cirkeltje
  • op de persoonlijke pagina van het teamlid verschijnt automatisch het persoonlijke rijschema.
Staat je vraag over de website er niet bij, mail deze dan naar [email protected] en je krijgt z.s.m. antwoord.