Hoe zijn we georganiseerd?
Hoe werkt onze hockeyclub?
Binnen onze club zijn veel vrijwilligerstaken die maken wie en wat wij zijn. Leden, ouders van leden en andere betrokkenen maken dat iedereen plezier beleeft aan hockey. Die uitvoeringstaken lopen sterk uiteen van een drie-tal begeleider (tranen drogen en veters strikken), trainer, scheidsrechter of als organisator van een evenement.
Maar er zijn ook taken die minder zichtbaar zijn zoals, het materiaalonderhoud, wedstrijdsecretariaat of het regelen van het wedstrijdschema voor de zaalcompetitie. Een ieders bijdrage, groot of klein, maken wie wij zijn: MHC HOCO!
Soms zijn taken gebundeld waarin een aantal vrijwilligers samen de verantwoordelijkheid nemen, erg handig omdat mensen steeds minder tijd hebben, zo maken we met vele handen licht werk!
De belangrijkste 'gebundelde taken' zijn:
Hockeyzaken
Hockeyzaken bundelt de krachten en houdt zich bezig met het beleid en de 'sportieve koers' van onze club; de koers voor de jongste jeugd (minioren), junioren en senioren. Dus eigenlijk voor iedereen.
Kerntaken:
Coördinatie teamindelingen;
Toewijzen en indelen van trainers (alle teams);
Verbinden coaches en/of teambegeleiders;
Hockeyzaken beslist over de samenstelling van de selectieteams, (selectie vanaf de C-lijn).
Wil jij hier een deeltaak voor doen? mail: [email protected]
Onder -12 (3-tallen, 6-tallen, 8-tallen en D-elftallen)
De Onder 12-lijn houdt zich bezig met de jongste leden van de club.
Dit varieert van het maken van de teamindelingen, het aanstellen van coaches en team begeleiders en het plannen van de wedstrijden van de minioren-teams.
Samen met de ouders van de minioren dragen de vrijwilligers van deze commissie op de zaterdagochtenden, tijdens het veldseizoen, zorg voor de wedstrijdleiding en bezetten zij de wedstrijdtafel.
Weer andere vrijwilligers van de minioren-lijn verzorgen samen met ouders, de afsluiting van het seizoen met een mini-slotdag. De vrijwilligers van de minioren-commissie vertegenwoordigen en behartigen in het bijzonder de belangen van de minioren-leden van HOCO en hun ouders.
Heb jij vragen over hockey voor de jongste jeugd tot 10 jaar? Wil jij iets onder de aandacht brengen? Dan kun jij je wenden tot de Onder -12 commissie: [email protected].
Onder -16
De Junioren Commissie houdt zich bezig met het sport- en spelbeleid voor de juniorenteams (D - A).
De vrijwilligers maken de teamindelingen, werven coaches en begeleiders voor de teams. Met hockeyzaken is er een verantwoordelijkheid voor de organisatie en planning van trainingen, het ontwikkelen van een trainingsprogramma en het verbinden van trainers aan juniorenteams.
Elke junioren-lijn (D-A) heeft één of twee coördinatoren die voor coaches, trainers, teams een vast gezicht en aanspreekpunt zijn gedurende het seizoen. Zij zorgen met ouders van junioren ook voor de bezetting van de wedstrijdtafel op de zaterdagen. De vrijwilligers van de juniorencommissie vertegenwoordigen en behartigen de belangen van onze junioren-leden en hun ouders.
Heb jij vragen of wil je iets onder de aandacht brengen? Dan kun je de junioren commissie bereiken via: [email protected].
Senioren Commissie
De vrijwilligers van de Senioren Commissie zijn het aanspreekpunt voor trainers, coaches en spelers uit de senioren teams.
Samen met hockeyzaken maken zij de teamindelingen, verbinden zij teams en coaches en plannen zij de trainingen. De seniorencommissie vertegenwoordigt en behartigt de belangen van de senior-leden van HOCO.
Heb jij vragen of wil je iets onder de aandacht brengen? Dan kun je de commissie bereiken via: [email protected].
Zaalhockey Commissie
De Zaalhockey Commissie draagt zorg voor alle zaken die gerelateerd zijn aan het zaalhockey. Dit varieert van het huren van de zalen tot het maken van het wedstrijd- en trainingsschema, zaalwacht etc. Een aantal vrijwilligers binnen HOCO buigt zich specifiek over dit deel van het hockeyseizoen. Er is uiteraard sprake van een nauwe samenwerking met de junioren en senioren commissies.
Met vragen of opmerkingen ten aanzien van zaakhockey kun je je melden via: [email protected]
Wedstrijdsecretariaat en Arbitrage
De vrijwilligers van het wedstrijdsecretariaat zijn verantwoordelijk voor de coördinatie en planning van competitiewedstrijden. Zij plannen de thuiswedstrijden en zorgen ervoor dat de aanvangstijden (via LISA) bij de bezoekende verenigingen bekend zijn. Het wedstrijdsecretariaat is daarnaast verantwoordelijk voor het doorgeven van de wedstrijduitslagen en het opsturen van de wedstrijdformulieren.
Het wedstrijdsecretariaat van HOCO kun je bereiken via: [email protected]
De arbitrage commissie houdt zich bezig met het opleiden van scheidsrechters en het registreren van hun bevoegdheid, ofwel: het administreren van scheidsrechters-kaarten en nummer. Bovendien zijn de vrijwilligers verantwoordelijk voor het aanwijzen (plannen) van scheidsrechters voor competitiewedstrijden en het begeleiden van scheidsrechters bij vragen.
De arbitragecommissie van HOCO kun je bereiken via: [email protected].
Materialen
Enkele vrijwilligers bij HOCO dragen zorg voor de materialen van keepers en trainers.
Heb jij vragen of opmerkingen over jouw materialen? Dan kun je die melden via: [email protected]
Accommodatie en faciliteiten
Accommodatie Commissie
De vrijwilligers van de Accommodatie Commissie houden zich bezig met het onderhoud van de accommodatie en de velden en de directe omgeving daarvan, ofwel 'buitengebeuren'. Wil jij iets melden, vragen of een suggestie doen en aanzien van het (klein) onderhoud?
Neem dan contact op via : [email protected] .
Bar Commissie
Binnen de verantwoordelijkheid van deze commissie valt alles dat te maken heeft met de horecavoorzieningen (keuken en bar) in het clubhuis. Deze vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor de in- en verkoop van horecabenodigdheden, voor bezetting van de bar en supervisie op de leden en/of de ouders van leden die hier 2 x per seizoen worden ingezet. De vrijwilligers van de barcommissie zorgen voor het onderhoud van de horeca voorzieningen en het schoonmaken daarvan.
De barcommissie is bereikbaar via: [email protected]
Sponsoring en financiële controle
De sponsorcommissie draagt zorg voor de werving van sponsoren, businessclub-leden en leden van de club van 100. Daarnaast organiseert de sponsorcommissie regelmatig bijeenkomsten voor sponsoren en businessclub-leden. Een van de activiteiten die de sponsorcommissie onder haar hoede heeft, is de jaarlijkse Grote Club actie. De opbrengsten van deze jaarlijkse loterij zijn altijd zeer welkom binnen de vereniging.
Kas Commissie
De kascommissie voert 1x per jaar controle uit op de financiële administratie en het financieel jaarverslag van HOCO, zoals gevoerd door de penningmeester. De kascommissie brengt hiervan verslag uit in de Algemene Leden Vergadering, waarin het bestuur met haar leden het jaarverslag en het verslag van de kascommissie doorspreekt en vaststelt.
Communicatie Commissie
De communicatiecommissie verzorgt namens en in overleg met het bestuur en de commissies, de communicatie binnen en buiten de vereniging. Het doel daarbij is te zorgen voor een open communicatie, doelgroep gericht en op de juiste manier gedoseerd. De werkwijze van deze commissie is vastgelegd in een communicatieplan. Tevens zorgt de communicatiecommissie voor het beheer, onderhoud en de content van de website, app, Instagram, Facebook- en Twitterpagina.
Vertrouwenspersonen
HOCO heeft Anni aangetrokken als externe vertrouwenspersonen.
Je kunt contact met Anni opnemen via email; [email protected], of bellen via 06-51082270