Header1.png IMG_5180 (2).JPG Header publiek.png

Aftreden Robert van der Horst

24-10-2020

Beste allemaal,
Hierbij informeert het bestuur jullie over het volgende; ons mede-bestuurslid Robert van der Horst (hockeyzaken) heeft te kennen gegeven per direct zijn functie neer te leggen als bestuurslid. Zijn overwegingen zijn hieronder toegelicht in een persoonlijk bericht van zijn kant.

Wij zijn Robert meer dan erkentelijk voor zijn energie, passie en tijd van de afgelopen anderhalf jaar. Zijn inzet heeft geresulteerd in de realisatie van meerdere projecten binnen onze club, a.o. de herinrichting van het hockeyterrein, het verder uitrollen en vormgeven van het Minioren hockeybeleid, intensiveren van de samenwerking met Kick ’n Sticks, gemeente Oisterwijk en team Coolen.

Robert, veel dank namens iedereen, je bestuursinzet zal gemist worden!

Joep, Bas, Niels en Peter-Willem

Persoonlijk bericht Robert:

Beste Leden, trainers / begeleiders, ouders en sympathisanten van HOCO,

Tot mijn spijt en eigen frustratie zal ik vanaf heden d.d. 24 oktober 2020 mijn functie als bestuurslid van MHC HOCO neerleggen.Om dit tussentijds te doen is niet gangbaar daarom wil ik het graag toelichten.

In de afgelopen maanden is mij duidelijk geworden dat het vervullen van mijn bestuurlijke rol met als eindverantwoordelijkheid 'hockey-zaken' verworden is tot het verrichten van louter uitvoerende taken, in plaats van het doorontwikkelen en vormgeven van mijn geliefde hockeyclub.

Het verschil van inzicht over te maken keuzes en wijze van uitvoering van beleid, tussen mijn persoon en verschillende geledingen binnen de club, dit in combinatie met verhogende mate van 'consumentengedrag' door sommigen, zijn voor mij té groot geworden. Dat maakt dat het mij persoonlijk niet meer het juiste gevoel en energie geeft om verder te gaan in de huidige vorm als bestuurslid.

Vanaf nu zal ik als trotse ouder langs de kant van de lijn (als het weer mag van het RIVM) staan voor het aanmoedigen van mijn kinderen bij het door mij geliefde spelletje.

Mocht iemand vragen hebben, ik ben telefonisch beschikbaar voor een persoonlijke toelichting op mijn besluit.

Met vriendelijke groeten,

Robert van der Horst