Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Zilveren schoen - Epiloog

10-2-2020

Afgelopen woensdagavond werd na de 7e en laatste speelronde van het Toernooi "Om den Zilveren Schoen” door de aanwezige 107 hockeyers de balans opgemaakt. Hoewel de avond met een flater begon (de onderhoudsploeg van de Gemeente had immers veld 4 vernaggeld met extra kubjes zand, zodat dit veld letterlijk onbespeelbaar was geworden) waren er uiteindelijk louter winnaars.

Sportief gezien schikten alle 8 teams zich nl. een beetje in, zodat er toch 4 volwaardige wedstrijden (op de 3 wél bespeelbare velden gespeeld konden worden) die allen binnen de geplande 5 kwartieren eindigden. Berkel-Enschot wist als enige team alle wedstrijden te winnen en mocht, naast de felicitaties, de 1e prijs in ontvangst nemen van toernooidirecteur Sander, die ook nog de aanmoedigingsprijs (op basis van vrouwelijke sportiviteit in de mix) mocht uitreiken aan Vlijmen.

Daarna was alle aandacht voor Stichting Hope, Care & Love Uganda. Namens deze Stichting mocht Eva Lopez Cardoso (menigeen kent haar als juf van bs De Bunders) een cheque van € 1.000, zijnde de toernooiopbrengst, in ontvangst nemen. In haar dankwoord gaaf Eva aan dat het geld gebruikt zal worden t.b.v. onderwijs voor een aantal Ugandese kinderen.

Voor de laatste keer werden we (met dank aan Restaurant Primeur te Oisterwijk (https://www.restaurantdeprimeur.nl)) door Chef-Special Michiel (in een vrolijk kooktrio met Hans en Titus) verrast met een verfijnde culinaire versnapering: nl. een echte Brexit-burger. En onder de zoetgevooisde klanken en opzwepende ritmes van DJ Ties-!O werd de nodige pitchers bier door menigeen (behalve de BoB’s van dienst) soldaat gemaakt.

Uiteraard werd er nog ruimschoots nagepraat over (in willekeurige volgorde): het toernooi, de meestentijds verwachte maar ook onverwachte doelpunten naast gemiste kansen, het zand, de Brexit, de Corona-crisis, de nakende mossel-avond, maar ook over wijlen Claus Russ, die immers als instigator van dit toernooi 42 jaar geleden het toernooi-zaadje plantte. Volkomen volgens traditie bleef het wederom tot diep in de koele en bovenal windstille nacht gezellig onrustig in ons eigen HOCO-Sportcafé.