Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

MB1 behoudt 2e plek door 1 punt te pakken bij concurrent Nijmegen

5-10-2019

Hoi allemaal, Nijmegen uit stond op de agenda met als inzet de 2e plek vasthouden.

Wederom verzamelen bij Sjoerd thuis. Dit keer om 10:00 uur met warme stroopwafels en worstenbroodjes. Daarna de auto in op naar Nijmegen.

We hadden geweldig getraind deze week en 1 dag van te voren de videobeelden van de 1e wedstrijd tegen Nijmegen bekeken. We wisten wat ons te wachten stond. Maar vanaf de 1e minuut kwamen we niet in de wedstrijd. We hadden veel moeite met ballen aannemen, passen en duels winnen. Daardoor brak er wat paniek uit. Nijmegen wist hiervan te profiteren en 2x te scoren in de eerste helft.

Na de rust zijn we opgefokt uit de kleedkamer gekomen en klapte er vol bovenop. Kaboem 2-1, 2-2 en vlak voor het einde van het 3e kwart kregen we via een strafbal zelfs de kans om op voorsprong te komen. Maar die werd gestopt.

Het 4e kwart golfde het op en neer wat kansen betreft en was het opnieuw nagelbijten op de bank. We hadden geen wissels meer want 2 meiden zaten na het 3e kwart al in de auto onderweg naar het vliegveld voor hun schoolreis naar Spanje. Klasse dat we met 11 meiden nog zoveel energie wisten te brengen in het laatste deel van de wedstrijd.

Gescoord werd er niet meer. Door dit gelijkspel behouden we de 2e plaats! Met nog 4 wedstrijden te gaan staan we 3 punten los van de nummer 3 en 4 punten los van de nummers 4,5 en 6! Het is dus retespannend in onze poule.

Nu even een weekje geen hockey en dan pakken we draad weer op. 2 November komt Tilburg MB1 op bezoek bij HOCO. Als we die weten te winnen dan zit er een stunt van jewelste aan te komen en komt een plaats in de landelijke finale poule wel heel dichtbij voor HOCO MB1.

Kom ons op 2 november met zoveel mogelijk mensen aanmoedigen!

Fijne herfstvakantie allemaal!!

Groetjes,