Header publiek.png IMG_5180 (2).JPG Header1.png

MB1 pakt wederom 3 punten!

30-9-2019

Hoi allemaal, daar zijn we weer. Wat een spannende wedstrijd afgelopen zaterdag..pffffff.

Verzamelen om 09:15 bij Sjoerd thuis met warme stroopwafels – dankjewel Sjoerd - om vervolgens na 1,5 uur in de auto aan te komen bij Rood-Wit voor de topper tegen Aerdenhout. Inzet was de 2e plek in de poule achter koploper Amsterdam.

De eerste helft in de stromende regen was geweldig. Volle druk, bal afpakken, kijken en overspelen. Tikie-Tak hockey.... over meerdere schijven richting de goal. Na 16 minuten stond het al 3-0 voor ons!! 2x Iris en 1x Fleur. In het 2de kwart speelden we iets rustiger maar waren nog steeds gevaarlijk. Rood Wit was nergens.

In de 2 helft waren we de kluts kwijt en vergaten als team te hockeyen. Rood Wit voerde de druk vol op en we kregen de ene na de andere strafcorner tegen. En tja dan valt die tegengoal een keer. 1-3 in het 3e kwart. In het 4ewerd het al snel 2-3. Nog 12 minuten te gaan… Rood Wit bleef drukken... en weer strafcorner na strafcorner tegen. Maar bal gaat naast of wordt tegen gehouden. We bleven vechten –ook verbaal- met als resultaat een gele kaart voor onze aanvoerder en een strafcorner tegen in de laatste minuut. We durfde niet te kijken. Naast.. en het eindsignaal. JAAAAAA!! Iedereen inclusief de meegereisde supporters ging uit hun dak! 3 punten en de 2e plek in de poule is een feit. Na het douchen en de gezamenlijke lunch zijn we nog even lekker uit gaan waaien op het strand van Zandvoort voordat we weer aan de lange rit naar huis begonnen.

Zaterdag spelen we uit tegen Nijmegen. Ze hebben zaterdag als 1e ploeg 2 punten af weten te pakken van Amsterdam dus dat gaat opnieuw een hele uitdaging worden. We gaan ons er deze week samen met trainer coach Jaap goed op voorbereiden. Maar wat er ook mag gebeuren in de resterende 5 wedstrijden we zijn als team al heel trotst op 9 punten uit 5 wedstrijden en de 2eplek.

We worden als HOCO zelfs genoemd op hockeynieuws.nl : https://hockey.nl/nieuws/landelijk-b/landelijk-b-naarden-en-xenios-winnen-belangrijke-toppers/

Groetjes, MB(each) 1