Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Leergeld Oisterwijk helpt!

28-9-2023
Stichting Leergeld Oisterwijk wil kinderen mee laten doen op school, met sport, muziek of andere kunstzinnige vorming. Doordat Stichting Leergeld het lidmaatschap van een vereniging of sportclub of deelname aan muziekles betaalt, krijgen kinderen meer kans om sociale contacten (buiten school) te maken, om te leren winnen en verliezen en om teamgeest en andere belangrijke vaardigheden te ontwikkelen. Door een deelname aan schoolactiviteiten kunnen kinderen gewoon meedoen met hun klasgenoten.

Stichting Leergeld Oisterwijk richt zich op schoolgaande kinderen van 4 tot 18 jaar oud, die wonen in de gemeente Oisterwijk (dus in Oisterwijk, Moergestel of Heukelom) en die door een laag inkomen niet mee kunnen doen met hun leeftijdsgenootjes. Ouders of verzorgers van kinderen van 4 tot 18 jaar en woonachtig in Oisterwijk, kunnen een beroep doen op de hulp van Leergeld als zij een besteedbaar inkomen hebben dat beneden de 120% van het bijstandsniveau ligt. Mensen die in aanmerking komen voor (bijzondere) bijstand, het Declaratiefonds van de gemeente Oisterwijk, in de schuldsanering zitten en/of cliënt zijn van de Voedselbank, behoren in elk geval tot de doelgroep.

Via stichting Leergeld Oisterwijk kan een bijdrage aangevraagd worden voor de contributie van HOCO, stick, schoenen en kleding.

Nadere informatie over Leergeld Oisterwijk kunnen jullie vinden op https://www.leergeld.nl/oisterwijk/ , via bijgevoegde folder en is op te vragen via e-mail: [email protected].