IMG_5180 (2).JPG Header publiek.png Header1.png

Vacature voorzitter en secretaris

14-3-2019
Beste HOCO seniorenleden en ouders van jeugdleden,

Via deze weg wil ik graag namens het bestuur het volgende onder jullie aandacht brengen. Het bestuur van onze vereniging functioneert al ruim een half jaar zonder, een door de ALV benoemde, secretaris. Deze rol wordt momenteel vervuld door de andere bestuursleden met ondersteuning van een Dames 2 speelster. Dit is uiteraard een verre van ideale situatie. We hebben binnen onze vereniging al vele personen aangesproken met de vraag of iemand deze functie zou willen vervullen, helaas zonder resultaat.

Welke rol vervult een secretaris en welke taken horen daarbij?
• Het beantwoorden en/of doorsturen van de ingekomen e-mails naar de juiste personen en commissies binnen de vereniging.
• Het bijwonen en verslag leggen van zo’n 10 vergaderingen per jaar (bestuursvergaderingen, algemene ledenvergadering en commissievoorzitters vergadering)
Kortom, een taak die redelijk goed met maximaal 2 uur per week in te vullen is.

Word jij secretaris?
Wie staat er op om, de vereniging waar je zelf wekelijks hockeyt of waar je kinderen veel plezier aan een mooie sport beleven, te ondersteunen? Het kan toch niet zo zijn dat we dadelijk een prachtig sportpark bewonen en 1000 leden hebben, maar met een (be)stuurloze club geconfronteerd gaan worden?

Word jij voorzitter?
Hetzelfde geldt voor mijn persoonlijke functie als voorzitter. Afgelopen jaar zou ik al afscheid hebben genomen na zes jaar met veel plezier voorzitter van het bestuur te zijn geweest. Een mooie tijd zou je zo denken. Daar er geen invulling was gevonden voor mijn functie, heb ik besloten om dit nog een zevende jaar te doen. Echter zegt mijn gevoel me nu dat het nu echt tijd is voor iemand anders die deze rol gaat vervullen binnen onze mooie club.

Na vijf zeer intensieve bestuursjaren (verbouwing clubhuis, nieuwe velden en een enorme ledengroei) is het de laatste anderhalf jaar rustig aan het front. Het is tijd voor een nieuwe man of vrouw die de komende drie jaar al het goede werk wat het huidige bestuur heeft weggezet kan continueren en met veel enthousiasme, nieuwe ideeën en inzichten onze club gaat leiden.

Ben je zelf die top vrijwilliger? Of heb je voor ons een tip waardoor wij deze twee waardevolle functies in kunnen gaan vullen? Laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Spreek een van de bestuursleden aan op HOCO of stuur een e-mail naar  [email protected]

We zijn uiteindelijk samen een vereniging en moeten deze klus samen klaren. Wij rekenen op jullie.

Namens het bestuur van MHC HOCO, Ron Zwart.