Header publiek.png IMG_5180 (2).JPG Header1.png

Spelregels voor teamsponsoring

16-2-2019
Beste teammanagers, coaches en begeleiders

Hoe leuk is het wanneer je een van de ouders of de eigenaar van het bedrijf waar je werkt zover krijgt dat ze een mooie sweater, trainingspak of sticktas ter beschikking stelt voor jullie team! Vaak worden deze dan voorzien van een prachtig logo of andere bedrijfsuiting. Allemaal heel begrijpelijk want voor wat hoort wat.

Echter, hier zijn wel spelregels aan gebonden. Een groot aantal sponsoren van onze mooie club besteedt forse bedragen voor dergelijke bedrijfsuitingen aan onze club. Waar wij als club dan weer een hoop extra’s van kunnen doen.

Wat zijn die spelregels dan voor een "teamsponsor”? Hieronder volgen de regels in deze van MHC HOCO:

-Wanneer er een teamsponsor is gevonden mag deze geen commercieel conflict opleveren met een van de bestaande hoofd sponsoren van MHC HOCO.

-De voorgenomen sponsoring dient gemeld te worden bij het bestuur en/of de sponsorcommissie van MHC HOCO.

-Het bestuur zal deze sponsor aanvraag beoordelen en indien goedgekeurd de sponsor een nota sturen voor de club bijdrage.

-De kosten voor een teamsponsoring bedragen € 200,- excl. BTW per sponsor per team per seizoen. De kosten van de gesponsorde artikelen en de daarbij komende bedrukkingskosten zijn voor rekening van de sponsor.

-Is de sponsor al bordsponsor, vriend van HOCO, media sponsor, XL of XXL-sponsor of hoofdsponsor van MHC HOCO dan is deze teambijdrage niet van toepassing.

In het geval dat er een trainingspak gesponsord wordt ten bate van een wedstrijdteam is het alleen toegestaan om de officiële Adidas MHC HOCO trainingspakken aan te schaffen. Dit kan bij Club Golf en Hockey aan de Ringbaan zuid 301 te Tilburg. MHC HOCO kan indien gewenst de trainingspakken tegen een voordeliger tarief inkopen ten bate van de sponsor.

Advies: We adviseren de sponsor samen met de teams schriftelijk vast te leggen dat de kleding bezit blijft van de sponsor en aan het eind van het seizoen ingeleverd dient te worden bij de coaches.

Tijdens de wedstrijden van alle teams dient de door MHC HOCO voorgeschreven wedstrijdkleding met opdruk van de bestaande hoofdsponsors gedragen te worden.

De sponsorcommissie