Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Verslag HOCO Dames 1 - Heeze (2-1)

17-9-2018
Ook dit jaar zullen we jullie weer geregeld voorzien van een verslag van onze wedstrijden. Vorige week zondag ‘trapten' we het seizoen af tegen Berkel-Enschot Dames 1. Vol vertrouwen en met de spirit om deze derby te winnen gingen we op weg naar onze buren. Helaas wisten we de 3 punten hier niet mee naar huis te nemen en verloren we deze 1ste wedstrijd met 2-0.

Deze zondag hadden we er meer vertrouwen in. Er was goed getraind, we hadden een gezamenlijk power ontbijt op HOCO genuttigd en we waren er helemaal klaar voor met het heerlijke voorjaarszonnetje. We hadden ook nog eens onze eigen paparazzi langs de lijn die klaar stond om zo’n 100 actie foto’s te schieten. Mocht je die graag willen ontvangen omdat je altijd al een poster van een HOCO speelster boven je bed hebt gewild, stuur ons dan even een mailtje.

Enfin… Het fluitsignaal klonk en we gingen als een raket van start. De eerste HOCO goal lag er dan ook al na zo’n 5 minuten in. Zoals coach Peter in de rust zei: "ik dacht dit gaat een 6-0’tje worden". Helaas bleek dat een paar minuten na onze goal direct over te zijn, want de geoliede machine ging haperen. Ballen kwamen niet meer aan, we waren steeds een stapje te laat en we gingen anderen de schuld geven van onze eigen fouten. Kortom, de spreekwoordelijke peper was uit onze reet en wij liepen achter de feiten aan. Onze tegenstander maakte daar dan ook gretig gebruik van, scoorde 5 minuten na ons en hield het spel tot aan de rust volledig onder controle. Waar was die spirit en peper gebleven die we de 1ste 5 a 10 minuten wel hadden?

Gelukkig was de vechtlust na de rust weer terug, dankzij een goede pep-talk van beide coaches. Wij gingen hier toch zeker winnen en niet de vrouwen van Heeze!?! Het werd een spanende 2e helft met wat duwtjes heen en weer, wat dubieuze 5 meter beslissingen, een paar kopballen en geen hockey om over naar huis te schrijven, maar we bleven deze keer wél vechten met het hele team. De hoeveelheid kansen die wij kregen waren bizar, maar wat stonden die palen vandaag in de weg zeg. Uiteindelijke liepen we met een 2-1 winst en 3 punten het veld af. Ook lelijke wedstrijden moet je winnen zullen we maar zeggen.

Zondag 23 september reizen wij af naar het (zonnige) zuiden en spelen wij tegen Concordia Dames 1 in Roermond.
Dus mocht je zondag zin hebben een heerlijk stuk Limburgse vlaai én een potje hockey? Dan zien we jullie graag om 12.45 uur bij Concordia langs de lijn!

HOCO Dames 1