Header1.png IMG_5180 (2).JPG Header publiek.png

Ontknoping lentecompetitie junioren

21-5-2018

Na de laatste onderbreking door Pinksteren, gaan we zaterdag verder met de laatste 3 wedstrijden van de lentecompetitie. Hoe staan onze juniorenteams er voor en waar staan nog 3 spannende wedstrijdronden op het programma?

Jongens

De jongens van JB1 staan op de 3e plaats en hebben nog een kleine kans op het kampioenschap, maar hebben dat zelf niet in de hand.  Op de laatste wedstrijddag spelen ze tegen koploper Liberty JB1. JC2, koploper met veruit het beste doelsaldo,  is in een spannende strijd verwikkeld om het kampioenschap met MOP JC3 en Waalwijk JC1. Op de laatste wedstrijddag moet JC2 op bezoek bij Waalwijk JC1.

JD1 kan aanstaande zaterdag bij winst op koploper Den Bosch JD3 de eerste plaats overnemen.  Ze spelen om 10.45 uur thuis. Ook hier belooft het tot op de laatste dag spannend te blijven.  Op de laatste wedstrijddag moet JD1 op bezoek bij nummer 3 Liberty JD1.

Meisjes

De meiden van MA1 hebben zich nagenoeg veilig gespeeld in de subtopklasse en kunnen nog een gooi doen naar de 2e plek.

MA2 verpulverde in de laatste wedstrijd nummer 2 Were Di MA3 met maar liefst 7-0 (uit bij Were Di) en heeft daarmee een grote stap gezet naar het kampioenschap.

MB1 moet nog flink aan de bak om volgend jaar ook een plek in de subtopklasse veilig te stellen. De huidige 5e plaats betekent degradatie maar de verschillen tussen de onderste 4 in deze poule zijn klein.

MB2 doet het uitstekend op dit moment met de volle winst uit 7 wedstrijden. Aanstaande zaterdag gaan ze op bezoek bij nummer 2 Were Di MB3 (12.00 uur).  Bij winst zijn ze kampioen.

Met nog 2 wedstrijden te gaan zal het voor MC1 een zware dobber worden om de laatste plaats te verlaten, maar het kan nog wel.  De start in de lentecompetitie was goed, maar daarna is het helaas minder gegaan.

MC2 draait een uitstekend seizoen. In de herfstcompetitie werd het kampioenschap op 1 doelpunt gemist, maar nu staan ze ruim boven aan. De poule van HOCO MC5 is erg spannend. Het verschil tussen nummer 1 en 4 is slechts 2 punten. Aanstaande zaterdag komt koploper Waalwijk om 15.15 uur op bezoek in Oisterwijk.

Ook MC6 doet het goed.  Ze hebben 4 punten voorsprong op nummer 2 Tilburg. Aanstaande zaterdag om 15.45 uur spelen ze uit tegen Tilburg. Bij winst kan het kampioenschap worden gevierd.

HOCO MD1 bezet op dit moment de 3e plaats in de Topklasse, na Tilburg en Den Bosch. Hoewel geen uitzicht op de 1e plaats, is dit toch een knappe prestatie die het vermelden waard is.

Zowel de meiden van MD2 als MD3 liggen op koers voor een kampioenschap in de 3e klasse.  Beide teams hebben de volle winst na 7 wedstrijden. Bij winst aanstaande zaterdag en puntverlies van de naaste concurrenten, kunnen ze allebei al kampioen worden.

HOCO MD8 tenslotte is in een spannende strijd verwikkeld om het kampioenschap met Hilvarenbeek MD4. De teams staan gelijk bovenaan waarbij het doelsaldo van HOCO op dit moment een stuk beter is. Dit zal tot de laatste wedstrijddag waarschijnlijk spannend blijven.