Header1.png IMG_5180 (2).JPG Header publiek.png

Bestuur dringend op zoek naar opvolgend secretaris

14-8-2018
Mijn naam is Mariëtte Gerris, moeder van 2 HOCO-minioren en zelf actief hockeyend op de donderdagavond in de KNHB regiocompetitie. Ik ben alweer bijna 3 jaar secretaris van deze mooie club en ben samen met het bestuur op zoek naar mijn opvolger m/v.

Zoals tijdens de ALV van juli vorig jaar aangekondigd, zou ik graag dit jaar nog een opvolger inwerken die per augustus 2018 het secretarisschap van mij kan overnemen.

"Hoeveel tijd kost mij dat?”, is een veel gehoorde vraag. Het antwoord luidt: "Dat valt best mee, maar ook: je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.”

Taken die onder het secretariaat vallen zijn de verslagleggingen, communicatie en informatievoorziening over en naar de leden, waarbij je goed wordt ondersteund door de Communicatie Commissie.

Eén keer in de maand is er op een avond een bestuursvergadering van een paar uur, waarbij je verslag doet van de vergadering. Van tevoren heb je voor die vergadering een agenda opgesteld, waarvoor ook de andere bestuursleden input aanleveren. Het belangrijkste is dat beslissingen en actiepunten goed vastliggen. Mijn ervaring is dat we een ontzettend goede sfeer in het bestuur hebben, waardoor de bestuursvergaderingen naast serieus, ook gezellig en leuk zijn.

Verder ben je met het mailadres [email protected] en [email protected] het voorportaal van vragen van (potentiële) leden, verzoeken van andere hockeyclubs in de regio en dergelijke, die bijvoorbeeld een oefenwedstrijd willen organiseren tegen een HOCO-team. Deze vragen en mailtjes hoef vaak niet zelf te beantwoorden, maar is het een kwestie van doorsturen aan de juiste commissie of persoon binnen de club. Dat is het fijne van een club met veel actieve vrijwilligers!

Tot slot word je als secretaris goed ondersteund door Tara Planken die de ledenadministratie, (aan- en afmeldingen van leden) vanuit ons administratiesysteem Lisa genaamd, verzorgt. Tara, hartelijk dank voor je goede werk!

Lijkt secretaris zijn van deze mooie hockeyclub je wat? Of vind je dit echt iets voor iemand anders die jij kent binnen de club? Neem dan vrijblijvend contact met mij op via [email protected], dan kan ik tijdens een afspraak meer vertellen en eventuele vragen beantwoorden.

Hartelijke groet,
Mariëtte