Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Het Panda-team van René Dinant

13-3-2018
Afgelopen vrijdag speelden de meiden van Meisjes 8E4 een oefenwedstrijd tegen het Panda-team van Hockeyclub Tilburg. De wedstrijd werd, onder het oog van tientallen toeschouwers, gespeeld in sporthal De Blaak.

Niets bijzonders zou je zeggen.. maar bijzonder is het Panda-team wel!
Het Panda Team is een hockeyteam in Tilburg dat bestaat uit meisjes van 9 tot 13 jaar. De speelsters zijn statushouders en meisjes die geboren zijn in Nederland of er al langer wonen. Het team traint wekelijks bij hockeyclub Were Di en speelt wedstrijden en toernooien, zowel op het veld als in de zaal.

Initiatiefnemer en bevlogen coach is Tilburg-speler René Dinant. Met passie heeft hij het team opgebouwd tot wat het nu is.
Om het team te steunen heeft HOCO-team DDW afgelopen winter de opbrengst van het Zilveren Schoen Toernooi gedoneerd aan het Panda-team. Het eerste resultaat van deze donatie waren de prachtige trainingspakken die de meiden droegen!

Het werd een leuke wedstrijd in De Blaak, waarin beide team er vol ingingen. Het spel golfde op en neer. Het ging lang gelijk op waarna HOCO uiteindelijk nipt met 2-3 won. Komende lente spelen de meiden de terug-wedstrijd op HOCO!

Lieve Panda-meiden en René, het was een leuke wedstrijd. Namens iedereen van MHC HOCO wensen we jullie veel hockeyplezier en tot snel bij ons op de club!

Wil je de Panda's volgen of een wedstrijd tegen de meiden afspreken? Bekijk dan de Facebook-pagina:

Namens Meisjes 8E4, coaches en ouders,

Sander Geerts & Daan Ebeling Koning