IMG_5180 (2).JPG Header publiek.png Header1.png

Topsportbijdrage voor HOCO-leden in topsportteams

13-7-2017

Tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) van 13 juli 2016 werd door de ALV aan het bestuur gevraagd een commissie te vormen die een aangepaste contributie zou gaan onderzoeken voor de leden van selectieteams. Reden hiervoor was dat sommige ouders van leden zich geuit hadden over ongelijke behandeling (trainingen en trainers) bij gelijke contributie.

Hier heeft het bestuur gevolg aan gegeven en het afgelopen jaar een voorstel uitgewerkt. Het voorstel is gebaseerd op de contributie zoals deze voor alle leden is begrepen in de reguliere contributie, het geldende selectiebeleid en de contributie van clubs uit de regio betreffende extra contributie voor selectieteams. Het blijkt dat HOCO de enige club in de regio is die nog geen extra bijdrage voor selectieteams hanteert.

Daar de contributies voor het volgende seizoen altijd op de ALV worden voorgesteld en vastgelegd, zijn wij als bestuur nu pas in de gelegenheid om u hier nader over te berichten.

Het bestuur heeft aan de ALV van 4 juli 2017 voorgesteld om een Topsportbijdrage in te gaan voeren van € 50,- per lid voor topsportteams. Dit bovenop de bestaande contributie, die overigens ongewijzigd blijft ten opzichte van vorig seizoen. De ALV heeft ingestemd met dit voorstel.

Waarom een Topsportbijdrage en voor wie? Jaarlijks zal de TC de teams selecteren waarvoor een Topsportbijdrage van toepassing is.

Gekwalificeerde trainers zullen vaak samen in combinatie met een assistent-trainer de trainingen verzorgen, meer trainingen en andere faciliteiten zullen beschikbaar worden gesteld.

De door de TC gekozen teams voor deze Topsportbijdrage voor het komend seizoen zijn: MD1, MC1, MB1, MA1, JD1 en JC1. Een criterium hierbij is zeker geweest de indeling in de competitie en moest er ook echt sprake zijn van meerdere teams per categorie, waardoor er ook echt geselecteerd kon worden voor een team.

Uiteraard zal het bestuur, JC en TC zich niet enkel en alleen focussen op de topsportteams. Voor ons als club is dit een prachtige gelegenheid om jonge trainers uit alle gelederen van de club te laten profiteren. De bedoeling is om ook de trainers van de andere teams mee te laten lopen in onze upgrade van trainingen en trainers, dusdanig dat ook de breedte teams op korte termijn betere en specifiekere trainingen zullen gaan krijgen.

Wij begrijpen dat €50 extra bijdrage voor de betrokken ouders een flink bedrag is, maar er zal zeker een toegevoegde waarde zijn die dit bedrag rechtvaardigt. Wij willen u erop attent maken dat er altijd de mogelijkheid bestaat tot een gespreide contributie betaling.

Hopelijk u zo voldoende te hebben ingelicht, bij vragen kunt u zich altijd wenden tot één van de betrokken bestuursleden. Een mail sturen via [email protected] is hierbij een mogelijkheid.

Met vriendelijke groet namens het voltallige bestuur,

Ron Zwart

Voorzitter MHC HOCO