Header publiek.png IMG_5180 (2).JPG Header1.png

Bestuur & Commissies HOCO

Bestuur

HOCO kent een bestuur met vele commissies. Ons motto is: voor elkaar en met elkaar. Alle bestuursleden hebben hun eigen "portefeuille" en zijn hiervoor zelf primair verantwoordelijk. 

Het bestuur stelt zich tot doel om die voorwaarden te creëren op basis waarvan leden en gasten van HOCO op een plezierige en sportieve wijze de hockeysport kunnen beoefenen. Zij stimuleert daarbij zowel het op prestatie gerichte hockey als het hockey dat wordt beoefend vanuit een sociaal en recreatief oogpunt.

Het bestuur stuurt een groot aantal commissies aan van enthousiaste vrijwilligers en is verantwoordelijk voor alle zaken binnen HOCO die direct of indirect te maken hebben met het handhaven van sportiviteit, veiligheid, fatsoen, normen, waarden en goede smaak.
Hockeyen moeten de leden zelf doen!

Het HOCO-bestuur 2018-2019 bestaat uit de volgende personen:
 
  • Ron Zwart  -  Voorzitter
  • Vacature -  Secretaris
  • Bas van Bommel -  Penningmeester
  • Loek Beerens -  Commissaris Hockeyzaken
  • Rob de Weijer - Bar/Clubhuis
 

Het HOCO-bestuur komt tijdens het seizoen eenmaal per drie tot vier weken bijeen om de lopende zaken door te spreken. In de agenda zijn deze data terug te vinden.
 
 

Vrijwilligerscoördinator (vacature)

(Het verantwoordelijke bestuurslid is Ron Zwart)
 
‘Vinden & Binden'
 
De vrijwilligerscoördinator (vacature) ondersteunt het bestuur bij het werven en behouden van de vrijwilligers.
 
HOCO werkt met veel vrijwilligers. Zonder de inzet van de vrijwilligers kan een hockeyclub niet goed functioneren. Alle vrijwilligers bij HOCO maken het mogelijk dat onze kinderen en senioren met veel plezier en sportiviteit de hockeysport kunnen beoefenen. Het is daarom belangrijk er voor te zorgen dat de vrijwilligers het werk met veel plezier willen blijven doen. Het zorgt voor zowel voor de continuïteit als zeker ook de kwaliteit van het werk.
De vrijwilligerscoördinator probeert in samenwerking met het bestuur en de commissies nieuwe vrijwilligers te werven (vinden) en te begeleiden zodat zij het werk willen blijven doen (binden). De vrijwilligerscoördinator is als het ware de personeelsfunctionaris van HOCO en heeft een vergelijkbare functieomschrijving als een personeelsfunctionaris uit het bedrijfsleven.
 
Dit betekent dat de vrijwilligerscoördinator onder ander het werven, het begeleiden, ondersteunen, coachen en scholen van vrijwilligers in zijn pakket heeft. Daarnaast eventueel het organiseren van activiteiten die nodig zijn om het werk voor onze vrijwilligers mogelijk te maken. Als blijk van waardering sluiten wij aan het eind van elk seizoen af met een geweldig feest.
 
 

Commissies


Onderstaand een opsomming van de commissies die binnen HOCO actief zijn om alle operationele zaken in goede banen te leiden en hun werkterrein.
 
Communicatie Commissie
 

(verantwoordelijk bestuurslid: Secretaris)

De Communicatie Commissie verzorgt namens en in overleg met bestuur en commissies de communicatie binnen en buiten de vereniging. Het doel daarbij is te zorgen voor een open communicatie, doelgroep gericht, op de juiste manier gedoseerd. De werkwijze van deze commissie is vastgelegd in een communicatieplan. 

Tevens zorgt de Communicatie Commissie voor het beheer, onderhoud en content van de website, app, Instagram, Facebook- en Twitterpagina.

 

Minioren Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)

De Minioren Commissie houdt zich bezig met alles wat de miniorenteams betreft. Dit varieert van het maken van de teamindelingen, het aanstellen van coaches en teambegeleiders en het plannen van de wedstrijden van de miniorenteams. Op zaterdagochtend zorgt de Minioren Commissie voor het operationele ' reilen en zeilen' rondom de wedstrijden middels invulling van de wedstrijdleiding. De Minioren Commissie verzorgt ter afsluiting van het seizoen de minislotdag.  

Junioren Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)


De Junioren Commissie houdt zich bezig met alles wat de juniorenteams betreft. Ook hier zijn het maken van de teamindelingen en het organiseren en plannen van oefen- en competitiewedstrijden belangrijke werkzaamheden.

De Junioren Commissie bestaat uit lijncoördinatieteams. Voor de meisjes is er per leeftijdsgroep een apart team. Voor de jongens geldt dat alle junioren teams onder 1 lijncoördintatieteam vallen. De lijncoördinatieteams zijn samengesteld uit 3 commissieleden, waarvan 1 verantwoordelijk is voor de trainingen. Deze commissieleden dragen zorg voor de uitvoering van het technische beleid binnen HOCO. Zij zijn verantwoordelijk voor de organisatie en verzorging van de trainingen (ook in nauw overleg met minioren- en seniorencommissie), stellen trainers aan en zorgen voor een trainingsprogramma.

Verder dragen zij zorg voor de invulling van trainer-coaches voor de eerste seniorenteams en eventueel de eerste juniorenteams. Met deze coaches heeft het commissielid regelmatig overleg. 

Senioren Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)


Ook voor de Senioren Commissie geldt dat teamindelingen en de organisatie rondom de oefen- en competitiewedstrijden belangrijke taken zijn. De Senioren Commissie is tevens de intermediair tussen de seniorleden en het bestuur.

Wedstrijd- en Arbitrage Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens) 


De wedstrijdsecretarissen hebben een centrale rol binnen HOCO waar het gaat om de coördinatie en planning van competitiewedstrijden. De wedstrijdsecretarissen plannen de thuiswedstrijden en zorgen ervoor dat de aanvangstijden (geautomatiseerd) bij de bezoekende verenigingen bekend worden. De wedstrijdsecretarissen zijn daarnaast verantwoordelijk voor het doorgeven van wedstrijduitslagen en het opsturen van de wedstrijdformulieren. In samenspraak met Minioren-, Junioren- en Senioren Commissie plannen zij ook de wedstrijdleiding.

Arbitrage houdt zich bezig met de volgende aangelegenheden:

Opleiding
De commissie neemt een- of tweemaal per seizoen het initiatief om een scheidsrechterscursus te verzorgen. Aankondiging en werving van deelnemers gebeurt via de website en middels persoonlijke uitnodiging. De cursussen worden gegeven door een afgevaardigde van de KNHB. Na vier cursusavonden vindt het examen plaats.

Aanwijzing
Voor competitiewedstrijden wijst de arbitragecommissie scheidsrechters aan en plaatst de namen op de website. Iedere individuele scheidsrechter krijgt een e-mail om de aanwijzing persoonlijk kenbaar te maken. De commissie stelt alles in het werk om de wedstrijden op een goed niveau gefloten te krijgen en het 'niet-opdagen' tot een minimum te beperken.

Begeleiding

Scheidsrechters kunnen altijd terugvallen op de commissie met vragen aangaande het fluiten. De commissie heeft recente spelregelboekjes en andere documentatie ter beschikking waarmee de scheidsrechter zijn niveau zelf kan verbeteren. Daarnaast is de commissie tijdens de competitie-zaterdagen aanwezig om de scheidsrechters "in het veld" te coachen en te begeleiden.

Administratie
De commissie houdt een administratie bij van alle houders van een scheidsrechterskaart binnen de vereniging en hun nummers.

Materialen Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: ntb.)


De materialencommissie is verantwoordelijk voor alle keepers- en trainingsmaterialen.

Zaalhockey Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)


De Zaalhockey Commissie draagt zorg voor alle zaken die gerelateerd zijn aan het zaalhockey. Dit varieert van het huren van de zalen tot het maken van het wedstrijd- en trainingsschema, zaalwacht etc.

Bar Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Rob de Weijer)


Binnen de verantwoordelijkheid van deze commissie valt alles dat te maken heeft met het sportcafé en de bar. Inkoop, barbezetting, schoonmaak en onderhoud zijn de vier belangrijkste werkgebieden.

Accommodatie Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: ntb.)


De Accommodatie Commissie houdt zich bezig met het 'buitengebeuren' zoals de velden en alles wat daar bij komt kijken.

Medische Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: ntb.) 


De Medische Commissie zorgt oor het medisch beleid binnen de vereniging. Zij zorgen voor een vertrouwenspersoon waarbij leden terecht kunnen. Daarnaast zorgen zijn voor de praktische invulling zoals oa het organiseren van hapdagen, het bijvullen van de EHBO-voorzieningen.

Sponsor Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Bas van Bommel)


De Sponsor Commissie draagt zorg voor de werving van sponsoren, businessclub-leden en leden van de club van 250. Daarnaast organiseert de Sponsor Commissie regelmatig bijeenkomsten voor sponsoren en businessclub-leden.

Financiële Commissie

(verantwoordelijk bestuurslid: Bas van Bommel)

De Financiële Commissie draagt zorg voor de financiële planning van de vereniging. Verder behoren het aanvragen van subsidies en alle fiscale aangelegenheden tot de taken van deze commissie.

Jeugdraad

Wedstrijd Commissie Veldhockey

Grote Clubactie

Technische Commissie

Kas Commissie