Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Gaaf-hockey

Al meer dan 7 jaar is het Gaaf-team (g-hockey) actief op HOCO!
Wil je meedoen of ken je iemand die wil komen meetrainen op de woensdag?
Mail dan naar [email protected]

Bekijk hier het nieuwe filmpje van het Gaaf-team:

Bekijk HIER het fotoalbum van het Gaaf-team.

G-hockey bij MHC HOCO kwam mede tot stand door een bijdrage van het Maatschappelijk Innovatiefonds Gemeente Oisterwijk (MIGO)

Voor wie is G(aaf) hockey?
  • Voor kinderen die graag het hockeyspel willen leren maar gebaat zijn bij extra en meer individuele begeleiding. Voor kinderen die moeilijk in een regulier team mee kunnen komen.
  • Voor kinderen van 8 tot ongeveer 15 jaar (jongens en meisjes).

Wat is G(aaf) hockey?
Het doel van G-hockey is om spelenderwijs de basisvaardigheden van het hockey aan te leren. Spelplezier en geloof in eigen kunnen staan daarbij voorop.
De G-hockeygroep leert samen spelen in een team, bewegen in de buitenlucht en hebben veel plezier.

• Plezier en veiligheid staan voorop
  • Individuele begeleiding van ieder kind
  • Er wordt uitgegaan van normale regels en technieken
  • Hockeyspel wordt in stappen aangeleerd
  • Vaste groep begeleiders
  • Ook naast het veld leuke activiteiten
Wanneer?
We trainen woensdag van 16.45-18.00 uur.
De kinderen krijgen eerst drie proeftrainingen alvorens ze definitief toezeggen lid van HOCO te worden.

Waarom dit initiatief om G-hockey te starten bij HOCO?
Als grote sportclub in Oisterwijk, ruim 800 leden, heeft HOCO ook een maatschappelijke doelstelling. We willen graag een bijdrage leveren aan de samenleving binnen onze gemeente. En het sociale gezicht van de vereniging tonen. Ook voor kinderen die niet in een regulier hockeyteam kunnen meekomen. Ook dicht bij huis kunnen zij op deze manier sport beoefenen en ontspannen.

Vaste begeleiding
De begeleidingsgroep bestaat uit een gekwalificeerde hoofdtrainer en trainers die ook ruime ervaring hebben met de doelgroep. Een fysiotherapeut om de fysieke grenzen te bewaken en een orthopedagoge. Aangevuld met een aantal enthousiaste, ouders/commissieleden die al vrijwilligerswerk doen binnen de vereniging.

Werkwijze
Als een kind besluit mee te gaan trainen met het G-aaf-team dan krijgen de ouders eerst een intake gesprek. Dit om goed op te hoogte te zijn van de aandachtspunten die voor dat individuele kind gelden. Deze informatie wordt vastgelegd in een trainingskompas. Zo hebben we altijd de juiste manier van aansturing van het kind bij de hand en kunnen we, indien nodig,  snel schakelen.

Training
Vooralsnog hebben we bij HOCO alleen nog training voor de G-hockeyers. Mochten we een grotere groep leden krijgen dan is het mogelijk om ook aan de G-competitie in de regio mee te gaan doen. Dat is een competitie, georganiseerd door de KNHB, waarbij de deelnemers in 6- of 8 tallen spelen.

Wekelijkse training
De wekelijkse training kent een vaste opbouw: Ontvangst , Warming up, Herhaling hockey termen (wat hebben we vorige week geleerd), twee of drie oefenvormen, korte drinkpauze en natuurlijk sluiten we af met een partijtje. Dan ruimen we samen het veld op en lopen gezamenlijk terug naar het clubhuis.

Gezelligheid
Ook het sociale aspect komt aan de orde. Zo proberen we met regelmaat een leuke activiteit te organiseren. Bijvoorbeeld pannenkoeken eten.
Ook aan de activiteiten van de club kan het G-team meedoen. Zo was er in december een pietentraining. Spannend maar erg geslaagd!

Social media
Omdat we graag bekendheid geven aan dit mooie initiatief bij HOCO en we er nog heel graag nieuwe leden bij willen. Willen we het graag breed uitdragen. We hebben een eigen Facebook pagina een Instagram account en een app groep waarin we met de ouders communiceren.

Kortom, we zijn niet te missen!

Instagram:  G_aaf_teamHoco

Oproep nieuwe leden
We zouden het geweldig vinden als ons team nog groter wordt. Dus ken je iemand die hockey ook Gaaf vindt en wat meer begeleiding nodig heeft net als wij? Gaaf-hockey kost € 100,- per jaar.
Neem dan contact op door een mail te sturen naar [email protected] en kom gerust eens kijken.

Meer informatie?
Neem contact op met coördinator Anke de Kort: [email protected]

Het Team!

De eerste wedstrijd, tegen Were Di!

Gaaf-team wint Sportstimuleringsprijs Oisterwijk!

De nieuwe folders zijn binnen en zullen worden verspreid!'

De eerste training: