IMG_5180 (2).JPG Header publiek.png Header1.png

Junioren – Halverwege de lentecompetitie

12-4-2017
De lentecompetitie is inmiddels halverwege. De competitie ligt voor de meesten van de junioren nu vier weken stil om ongestoord van feestdagen en vakantie kunnen te genieten. Volgende week is het Pasen en kort daarna zullen velen gaan genieten van de ‘mei’vakantie (die meestal in april begint) en Koningsdag vieren. Op 6 mei start dan de 2 e helft van de lentecompetitie.

Waar staan onze teams halverwege de lentecompetitie?

Jongens

Jongens A1 bezet halverwege de 4de plaats in de 1ste klasse. Afgelopen weekend werd met 3-3 verdienstelijk gelijkgespeeld tegen de nummer 2 uit de poule. In de 2 e helft van de competitie zullen nog wel de nodige punten gepakt moeten worden om zich in de 1 e klasse te handhaven.

De jongens van B1 zijn de trotse koploper. Alle wedstrijden gewonnen tot nu toe. De nummer 2 staat op drie punten achterstand dus het is zeker nog geen gelopen koers. Jongens B2 daarentegen heeft het heel zwaar en staat op de laatste plaats in hun poule, maar kan zich nog zeker verbeteren in de komende vijf wedstrijden.
Afgelopen weekend werd met het kleinste verschil verloren van de ongeslagen koploper.

Ook de jongens van C1 staan bovenaan halverwege met het maximale aantal punten. Maar ook hier is het nog geen gelopen koers met Tilburg JC3 op 3 punten achterstand.
Helaas staan Jongens C2 op dit moment onderaan. Daar zullen alle zeilen bijgezet moeten worden om punten bij elkaar te sprokkelen in de komende 5 wedstrijden.

Onze jongensteams in de D-lijn hebben het vooralsnog zwaar. Jongens D1 en Jongens D2 staan beide op de 5de plaats en het zal moeilijk worden om nog plaatsen te klimmen. Jongens D3 staat op een 3de plaats en zal flink aan de bak
moeten om deze te behouden, hoewel de 2de plaats ook nog binnen handbereik is.

Meisjes

Meisjes A1 staat halverwege de competitie met een voorsprong van vier punten op nummer twee aan de leiding in de 1ste klasse. Een keer werd gelijkgespeeld door een tegentreffer in de laatste minuut van de wedstrijd. Een goede uitgangspositie om weer promotie naar de subtopklasse te realiseren, maar gezien de standen in de ander 1ste klasse poules (de vier besten van de zes kampioenen promoveren), zal dat nog een spannende race worden.

Meisjes A2 daarentegen bezet helaas de laatste plaats op dit moment. Echter, gezien de uitslagen moet het mogelijk de komende vijf wedstrijden meer punten binnen te halen.

Meisjes A3 draait mee in de middenmoot van hun poule. Ruime overwinningen worden afgewisseld met ruim nederlagen.

Meisjes A4 draait onderaan mee in de poule. De 3de plaats is nog mogelijk maar als het tegenzit kan het ook zomaar de laatste plaats worden.

De stand halverwege in de subtopklasse bij Meisjes B1 is bizar te noemen: vijf (!) teams delen de 1ste plaats met 9 punten. HOCO staat bovenaan op basis van doelsaldo. Dit belooft een erg spannend verloop van de resterende competitie te worden.

Meisjes B2 verloor afgelopen weekend helaas nipt van koploper Best MB1. Hierdoor lijkt de 1ste plaats buiten bereik.
De meiden van MB3 draaien goed mee in hun poule en bezetten de 3de plaats. Meisjes B4 staat helaas onderaan in hun poule. Het zal lastig worden deze positie aan een ander over te dragen in de resterende wedstrijden.

Meisjes B5 is halverwege de trotse koploper met drie punten voorsprong op Were Di Meisjes B5, terwijl onze meiden van MB6 het erg moeilijk hebben en halverwege onderaan staan.

In de subtopklasse bij Meisjes C1 staan de teams dicht bij elkaar. HOCO bezet nu de 3de plaats maar het verschil met nummer een is slechts drie punten.
Meisjes C2 is ingedeeld in een zware poule en bezet de 5de plaats. Wellicht dat de komende wedstrijden nog een plekje kan worden geklommen, maar de nummers een en twee uit de poule, MEP en MOP C1 zijn waarschijnlijk een maatje te groot. Meisjes C3 staat halverwege op een goede 2de plaats, drie punten achter MOP MC2.

Meisjes C4 draait goed mee in de middenmoot van de poule. Met Best Meisjes C3 zal waarschijnlijk uitgemaakt worden wie de 3de plaats gaat bemachtigen.
Meisjes C5 is op dit moment ‘the best of the rest’ in een poule waar Were DI Meisjes C5 koploper is met vijf punten voorsprong.
In de poule van Meisjes C6 staan de eerste drie teams dicht bij elkaar. HOCO staat 3de met drie punten achterstand op de twee koplopers.

Meisjes D1 is op dit moment ongenaakbaar in de subtopklasse. De voorsprong op nummer twee bedraagt halverwege vijf punten.
Meisjes D2 bezet een verdienstelijke 2de plaats achter Berkel-Enschot Meisjes D2, die een maatje te groot zijn met een voorsprong van vijf punten. De meisjes van D3 bezetten de 1ste plaats met drie punten voorsprong op de nummers twee en drie.
Meisjes D4 staat 3de in de poule. Afgelopen weekend werd de wedstrijd tegen koploper Dommel Meisjes D3 nipt verloren waardoor de koppositie uit het zicht is geraakt.
Meisjes D5 bezet op dit moment de 5de plaats maar heeft slechts twee punten minder dan nummer twee, dus wie weet waar ze nog gaan eindigen.
Ook Meisjes D6 bezet de 5de plaats. Het zal echter lastig worden nummer drie en vier nog te achterhalen.
Meisjes D7 draait prima mee in de 4de klasse, na het kampioenschap in de 5de klasse in de herfstcompetitie. Met Den Bosch en Berlicum zal waarschijnlijk gestreden worden om plaats drie tot en met vijf.

Samenvattend: zeven van onze eenendertig juniorenteams op de 1ste plaats. Daar kunnen we best tevreden mee zijn!

Fijne vakantie en feestdagen en succes met het vervolg van de lentecompetitie.